Lakierowanie pojazdu, czy jest nim samochód, czy też skuter, to zawsze, składający się z paru procesów, wymagający ogromnego nakładu pracy oraz skupienia, proces. Każdy zakład lakierniczy rozpoczyna swoją pracę od ustaleń z klientem, jaki wybrać musi kolor lakieru i zdecydować się, czy ma być to lakier matowy, perłowy, czy też metaliczny. Kiedy tak właściwie wszystko zostaje ustalone, do pracy podchodzi lakiernik. Pierwszym etapem jego pracy jest nałożenie, tak zwanego, podkładu. To naturalnie dzięki niemu zwiększona zostaje przyczepność należytego lakieru.
Wszystkiego rodzaju nierówności czy też zgniecenia na karoserii eliminowane są za pomocą wypełniaczy, których na rynku osiągalnych jest dużo rodzajów. Po tych inauguracyjnych zabiegach, nadchodzi czas na nałożenie lakieru bazowego, którego kolor i typ ustalony został wcześniej z właścicielem pojazdu – wypróbuj malarnia proszkowa. Od czasu do czasu konieczne jest użycie rozcieńczalnika. Są dwa typy rozcieńczalników: uniwersalne i wodne. Pracę zamyka nałożenie lakieru bezbarwnego, jaki ochraniać ma lakier bazowy przed niepożądanymi czynnikami zewnętrznymi. Paleta barw lakierów samochodowych jest, niemalże, nieograniczona. Ważne jest rozróżnienie lakierów samochodowych na matowe i perłowe i metaliczne. Lakiery matowe należą do rzadziej spotykanych.
Konsumenci nieraz decydują się, za to, na lakiery metaliczne. Połysk tuż przy użytkowaniu lakieru metalicznego lub perłowego uzyskiwany jest to właśnie dzięki stosowaniu różnego typu utwardzaczy. Utwardzacze podzielić jesteśmy w stanie na trzy grupy, jakie wykorzystuje się odpowiednio do rodzaju użytego lakieru: typowe, średnio szybkie, prędkie i bardzo szybkie. Każdy portal internetowy lakierniczy oferuje niezliczone ilości barw lakierów samochodowych.