Strona/Blog w całości ma charakter reklamowy, a zamieszczone na niej artykuły mają na celu pozycjonowanie stron www. Żaden z wpisów nie pochodzi od użytkowników, a wszystkie zostały opłacone.

Jaką rolę pełnią kolory we współczesnym marketingu

Wieloletnie badania potwierdzają w pełni, że większość klientów przy dokonywanych wyborach w dużej mierze bierze pod uwagę kolory. Niekiedy mogą oni sobie nawet nie zdawać z tego sprawy, bowiem dzieje się to na poziomie podświadomości, lecz faktycznie tak jest. Z takich też powodów biorąc się za tworzenie jakieś nowej czy też próbę rozreklamowania już będącej na rynku należy być świadomym tego, jaką rolę to odgrywa.

Dobrane w odpowiedni sposób kolory naprawdę mogą zachęcać do kupna czy też wywoływać skojarzenia o pozytywnym znaczeniu. Lecz cała sytuacja może też być dokładnie odwrotna, jeśli ktoś nie trafi z kolorami, to trzeba się liczyć z tym, że spora grupa klientów właśnie z tego powodu będzie omijała dany produkt. Tak wiec po prostu nie można wybrać kilka przypadkowych barw i ich użyć do tworzenia marketingowej kampanii, a należy wszystko dobrze przemyśleć i znaleźć najlepszą opcję.

Zwłaszcza że kolorystyka będzie dotyczyć nie tylko firmowego logo, ale też opakowań czy też wizualnego wyglądu placówek. Co oznacza, że konsumenci będą się z nią często stykać, i podejmować jakieś zakupowe decyzje. Często jest to powiązane z pewnymi emocjami – jeżeli ktoś posiada pozytywne skojarzenia z daną barwą, to dużo będzie on bardziej skłonny do skorzystania z propozycji konkretnej firmy. Nie od dziś wiadomo, że niektóre kolory mają określone znaczenie, i stanowią niejako kanon w danych branżach.

Kolor niebieski to zaufanie i profesjonalizm, lecz również i poczucie stabilności, tak więc chętnie sięgają po niego branże ubezpieczeniowe, bankowe czy technologiczne. Czerwień to energia i siła, ale równocześnie zagrożenie, dlatego należy ją bardzo umiejętnie i wyważenie stosować. Po żółte kolory chętnie sięgają firmy turystyczne, zaś zieleń jest używana przez podmioty z branży finansowej, medycznej, ale też i takie, które planują podkreślić ekologiczne podejście do biznesu. Tak więc planują działania marketingowe trzeba zastanowić się dobrze, czy kolor pomarańczowy dobrze się sprawdzi w projekcie, czy jednak lepiej poszukać innego rozwiązania.

+Tekst Sponsorowany+

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Dodaj komentarz